Menu

Aktualności

Nawigacja

Pozostałe aktualności:

Treść

„ASYSTENT OSOBISTY OSOBY Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ” – edycja 2025

 

Kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Chełmży ogłasza nabór osób chętnych do wzięcia udziału w Programie „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025

Nabór w ramach ww. Programu adresowany jest do osób niepełnosprawnych posiadających orzeczenie:

– o znacznym stopniu niepełnosprawności albo,

– o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności albo,

– traktowane na równi z orzeczeniem o znacznym/umiarkowanym stopniu,

w tym osoby z niepełnosprawnościami sprzężonymi.

Głównym celem Programu jest wprowadzenie usług asystencji osobistej jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym.

Usługi asystencji osobistej polegają w szczególności na wspieraniu przez asystenta osoby z niepełnosprawnością we wszystkich sferach życia, w tym:

  1. wsparciu uczestnika w czynnościach samoobsługowych, w tym utrzymaniu higieny osobistej;
  2. wsparcie uczestnika w prowadzeniu gospodarstwa domowego i wypełnianiu ról w rodzinie;
  3. wsparciu uczestnika w przemieszczaniu się poza miejscem zamieszkania;
  4. wsparciu uczestnika w podejmowaniu aktywności życiowej i komunikowaniu się z otoczeniem.

Realizacja usługi asystencji osobistej finansowana jest z Funduszu Solidarnościowego a osoba korzystająca z tej formy wsparcia nie ponosi żadnych kosztów z tym związanych.

Osoby zainteresowane, które chciałyby skorzystać z usługi asystencji osobistej proszone są o przedłożenie następujących dokumentów:

  • karta zgłoszenia wraz z klauzulą informacyjną (druk do pobrania )
  • kserokopię orzeczenia o niepełnosprawności

Szczegółowe informacje o Programie dostępne są na stronie internetowej Pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych pod adresem:

https://niepelnosprawni.gov.pl/a,1533,nabor-wnioskow-w-ramach-resortowego-programu-ministra-rodziny-pracy-i-polityki-spolecznej-asystent-osobisty-osoby-z-niepelnosprawnoscia-dla-jednostek-samorzadu-terytorialnego-edycja-2025

Prosimy o przekazywanie dokumentów do dnia 22 listopada 2024 r.

Zgłoszenia do Programu można składać w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Chełmży, ul. Hallera 19.

W przypadku pytań, wątpliwości lub trudności z wypełnieniem karty zgłoszenia prosimy o kontakt telefoniczny z pracownikami MOPS w Chełmży pod numerem 56 675 24 69 w. 31/43.

    [treść archiwalna]
  • autor: Magdalena Szroeder, data: 2024-11-06

Wstecz

Banery

[obiekt mapy] Urząd Miasta Chełmża

Urząd Miasta Chełmża  
ul. Hallera 2, 87-140 Chełmża
tel. +48 56 675-22-91
fax +48 56 675-21-22
e-mail: um@chelmza.pl