Kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Chełmży ogłasza nabór osób chętnych do wzięcia udziału w Programie „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025
Nabór w ramach ww. Programu adresowany jest do osób niepełnosprawnych posiadających orzeczenie:
– o znacznym stopniu niepełnosprawności albo,
– o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności albo,
– traktowane na równi z orzeczeniem o znacznym/umiarkowanym stopniu,
w tym osoby z niepełnosprawnościami sprzężonymi.
Głównym celem Programu jest wprowadzenie usług asystencji osobistej jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym.
Usługi asystencji osobistej polegają w szczególności na wspieraniu przez asystenta osoby z niepełnosprawnością we wszystkich sferach życia, w tym:
- wsparciu uczestnika w czynnościach samoobsługowych, w tym utrzymaniu higieny osobistej;
- wsparcie uczestnika w prowadzeniu gospodarstwa domowego i wypełnianiu ról w rodzinie;
- wsparciu uczestnika w przemieszczaniu się poza miejscem zamieszkania;
- wsparciu uczestnika w podejmowaniu aktywności życiowej i komunikowaniu się z otoczeniem.
Realizacja usługi asystencji osobistej finansowana jest z Funduszu Solidarnościowego a osoba korzystająca z tej formy wsparcia nie ponosi żadnych kosztów z tym związanych.
Osoby zainteresowane, które chciałyby skorzystać z usługi asystencji osobistej proszone są o przedłożenie następujących dokumentów:
- karta zgłoszenia wraz z klauzulą informacyjną (druk do pobrania )
- kserokopię orzeczenia o niepełnosprawności
Szczegółowe informacje o Programie dostępne są na stronie internetowej Pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych pod adresem:
Prosimy o przekazywanie dokumentów do dnia 22 listopada 2024 r.
Zgłoszenia do Programu można składać w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Chełmży, ul. Hallera 19.