Urząd Miasta Chełmży

Treść strony

NA NAWRZAŃSKIM

SZLAKU

Turyści ponownie wyruszyli na sobotnią wędrówkę. Dzień 17 maja spędziliśmy w Nawrze i na rajdzie. Do nieodległej wsi dojechaliśmy autokarem. Zobaczyliśmy tu odnowioną, dawną karczmę i parafialny kościółek. Udało nam się zajrzeć do wnętrza restaurowanej świątyni i poprzyglądać się obrazowi Matki Boskiej Nawrzańskiej, który słynie cudami. Byliśmy również w pobliżu pałacu należącego do rodziny Sczanieckich i Kruszyńskich. Ten zabytek swoim wyglądem wzbudził tylko żal. Przykro było patrzeć na niszczejący budynek, który ma tak piękną historię. Nie mogliśmy również pospacerować po rozległym, lecz mocno zarośniętym przypałacowym parku, pełnym okazałych drzew. Nie pozostało nam nic innego, jak tylko powędrować w kierunku Chełmży. Po drodze podziwialiśmy zieleniejące zboża, słuchaliśmy śpiewu ptaków, oglądaliśmy głęboką dolinę Fryby. W Głuchowie, podczas przerwy, urządziliśmy sobie zabawę na wiejskim placu. Nasze zapasy jedzenia i picia zostały uzupełnione w małym sklepiku. Dalsza część trasy wiodła nas w strugach deszczu przez Kończewice Ogrodniki. W Chełmży powitało nas słońce.

Tekst i zdjęcia: I. Wierzbicka

opracował: L. Chmielewski

Kalendarium

Brak wydarzeń w wybranym okresie