Urząd Miasta Chełmży

Treść strony

NA JASZCZURCZYM

SZLAKU

Sobota, 20 kwietnia, była kolejną krajoznawczą sobotą dla członków SKKT z SP 2 i SP 3. Wczesnym, dość chłodnym rankiem wyruszyliśmy na autokarową wyprawę po ziemi chełmińskiej. W Ryńsku wysłuchaliśmy opowieści o rycerzu Mikołaju, założyciela antykrzyżackiego Towarzystwa Jaszczurczego. Pamiątką po tym wydarzeniu jest okazały, wiekowy cis rosnący w podworskim parku.

Jezioro Wieczno, największe w naszym regionie, zaprezentowało się nam dość ponuro. Na plaży wiał przenikliwy wiatr, a pobliskie łąki tonęły w wodzie. Ośrodek wypoczynkowy w Przydworzu wyglądał na opuszczony i lekko zaniedbany.

Wędrując promenadą nad Jeziorem Zamkowym w Wąbrzeźnie, dotarliśmy do wzniesienia, na którym w średniowieczu wybudowano zamek. Był on siedzibą biskupów chełmińskich. Niestety, niewiele z niego pozostało. Na Górze Zamkowej obejrzeliśmy ruiny potężnej wieży obserwacyjnej, a u jej podnóża głęboką, suchą fosę.

W Radzyniu Chełmińskim spotkaliśmy sympatycznego przewodnika. Ciekawie opowiadał o największym zamku krzyżackim na naszej ziemi. Pokazał wiele interesujących zakamarków, postraszył narzędziami tortur. Na koniec wdrapał się z nami na narożną wieżę, abyśmy mogli podziwiać okolice zamczyska.

Do Chełmży przywieźliśmy rycerskie pamiątki, kolorowe pocztówki oraz dobre humory.

Tekst: I. Wierzbicka

Zdjęcia: M. Stefaniak

Kalendarium

Brak wydarzeń w wybranym okresie