Urząd Miasta Chełmży

• fundusze europejskie

• Samorządowy Informator SMS

Treść strony

Kolejna turystyczna sobota za nami. 18 października wyruszyliśmy na wyprawę autokarowo – pieszą po okolicach Chełmży i Torunia. Najpierw było zaliczanie punktów regulaminu na odznakę „Turysta Chełmży”. W Grzywnie zatrzymaliśmy się przy okazałym kościele parafialnym, aby wysłuchać opowieści o powstaniu tej świątyni. Nasza katechetka  pani Hanna Nitzler przybliżyła nam postać patronki kościoła - świętą Katarzynę Aleksandryjską. Podziwialiśmy zadbaną elewację, terakotowe figurki umieszczone nad wejściem i dwugłowego jelenia pod oknem ściany prezbiterium.  Kolejny kościół czekał na nas w Biskupicach. Tu największe wrażenie zrobiła na nas zewnętrzna ambona (z niej pani Hania wygłosiła krótkie kazanie o życiu świętej Marii Magdaleny – opiekunki owej świątyni) i duża, granitowa kropielnica, stojąca przy wejściu.

W Piwnicach zastaliśmy zamkniętą bramę. Niestety, nie mogliśmy wejść na teren obserwatorium astronomicznego UMK. Pozostało nam tylko przyglądać się  z oddali ogromnemu radioteleskopowi, który nasłuchuje dźwięków docierających z kosmosu.

Z Piwnic rozpoczęliśmy naszą pieszą część wycieczki. Szliśmy zielonym szlakiem turystycznym około 9 km. Trasa naszej wędrówki zawiodła nas do rezerwatu leśnego „Las Piwnicki”. Piękne, kolorowe drzewa, świecące słońce i szeleszczące pod nogami liście wprawiły nas w doskonały nastrój. Jeszcze lepszego humoru dostarczyły nam rosnące gęsto grzyby. Nie mogliśmy się opanować, żeby ich nie zbierać. Jedynym problemem było ich rozpoznawanie. Skupiliśmy się tylko na wyszukiwaniu podgrzybków i wyrażaliśmy cichą nadzieję, że niedzielna, śniadaniowa jajecznica z darami lasu nie skończy się dla nas tragicznie. Aby dodać emocji naszej wycieczce, musieliśmy obowiązkowo zgubić się w lesie i wyjść z niego w innym miejscu niż było to zaplanowane. Na szczęście autokar szybko nas „namierzył” i zabrał do restauracji Mc Donald,s. Tam mogliśmy odpocząć i kupić coś do zjedzenia.

Tekst: I. Wierzbicka

Foto: M. Stefaniak

oprac: admin.

Kalendarium

Brak wydarzeń w wybranym okresie