Urząd Miasta Chełmży

Wycieczka SKK-T

do Rypina, Przydworza,

Wąbrzeźna, Radzynia Chełmińskiego

Wiele atrakcji dostarczyła członkom Szkolnego Koła Krajoznawczo-Turystycznego SP2 wycieczka, na którą wybrali się w sobotę

20 kwietnia wraz z członkami SKK-T z SP3.

Naszym celem było poznanie ciekawych miejsc naszego regionu. Pierwszym miejscem, które poznaliśmy był Ryńsk, który wiąże się z osobą Mikołaja z Ryńska, przywódcy antykrzyżackiego Związku Jaszczurczego, uczestnika bitwy pod Grunwaldem.

Kolejnym etapem wycieczki był Przydwórz, wieś nad Jeziorem Wieczno. Największą atrakcją tego miejsca jest czysta plaża, rozległe jezioro, pole namiotowe i punkty gastronomiczne. Jednak zimny wiatr wiejący znad jeziora nie sprzyjał spacerom, dlatego chętnie wsiedliśmy do autokaru i pojechaliśmy do Wąbrzeźna.

Celem naszym było zobaczenieruin biskupiego zamku nad Jeziorem Zamkowym. Po spacerze w parku i pokonaniu Góry Zamkowej zobaczyliśmy pozostałe resztki murów przyziemia. Zamek był siedzibą biskupówi chełmińskich, zniszczony w czasie wojen polsko-krzyżackich, spalony przez Szwedów, nie został już odbudowany. Od tej pory popadał w ruinę.

Ostatnim punktem wycieczki był Radzyń Chełmiński. Duże wrażenie zrobiły na nas ruiny okazałego gotyckiego zamku krzyżackiego z końca XIII w.Mogliśmy wejść na ganek strzelniczy na koronie murów, a nawet na szczyt jednej z wież. Wewnątrz zwiedziliśmy obszerne piwnice, zaglądaliśmy do celi pokutnej, w której zamykano braci zakonnych za różne przewinienia.

Na koniec wycieczki wielką pokusą okazał się kram z pamiątkami. Kusze, toporki, widokówki i inne przedmioty zakupione na zamku będą przypominały nam doskonałą przygodę.

Tekst i zdjęcia: B. Majewska

Kalendarium

Brak wydarzeń w wybranym okresie