Urząd Miasta Chełmży

• Samorządowy Informator SMS

Treść strony

NA WYSPIE WOLIN

Członkowie Szkolnego Klubu Krajoznawczo - Turystycznego uczestniczyli w trzydniowej wycieczce na wyspę Wolin. 30 maja, wczesnym rankiem, jeszcze zaspani wyjechaliśmy w kierunku Tychowa. Na miejscowym cmentarzu oglądaliśmy przyrodniczy unikat - największy w Polsce głaz narzutowy "Trygław", przywleczony tu przez skandynawski lądolód. Nasze wyobrażenia o narzutniaku minęły się z rzeczywistością. Wydawał się mniejszy. Może dlatego, że znaczna jego część tkwiła w podłożu.

W Trzęsaczu zaskoczył nas widok ruin kościoła, stojącego na potężnym klifie. Na własne oczy przekonaliśmy się, że natura potrafi zniszczyć każdą rzecz stworzoną przez człowieka.

Nasze ciała rozgrzane upalnym powietrzem skutecznie schłodziła morska bryza podczas spaceru na międzyzdrojskim molo. Muzeum Figur Woskowych zaoferowało  spektakl z udziałem znanych bohaterów z filmów i bajek, artystów oraz postaci historycznych. Na Promenadzie Gwiazd próbowaliśmy dopasować nasze subtelne dłonie do odcisków rąk znanych aktorów. Niestety żaden nie pasował.

Kolejny dzień upłynął nam na zwiedzaniu osobliwości Wolińskiego Parku Narodowego i Świnoujścia. Rano ruszyliśmy leśnym traktem do Pokazowego Rezerwatu Żubrów. Komary cięły niemiłosiernie, a zwierzęta zgromadzone w rezerwacie niechętnie pozowały do zdjęć. Tu mogliśmy z bliska poobserwować symbol Wolińskiego Parku Narodowego - potężnego bielika. Nad Jeziorem Turkusowym, powstałym w dawnej kopalni kredy, znaleźliśmy chwilę wytchnienia i czas na jedzenie lodów.

W Świnoujściu pobiliśmy rekord - zdobyliśmy najwyższą polską latarnię morską o wysokości 68 metrów. Warto tam wejść. Widoki na morze i port były niesamowite.W  pobliskim Forcie Gerharda bijemy kolejny rekord - wyczerpująca musztra przy ponad trzydziestostopniowym upale. Sierżant w pruskim mundurze nie miał dla nas litości. Marsz, spocznij, w tył zwrot, w prawo, w lewo, biegiem - i jak tu nie paść z wyczerpania. A jeszcze czekało nas wejście do ciemnej prochowni (dziewczyny wrzeszczały tak, że słychać je było nawet w Szwecji). Do uzdrowiskowej części Świnoujścia dostaliśmy się promem płynącym przez Świnę. Na plaży zanurzyliśmy umęczone nogi w zimnych falach Bałtyku. W drodze powrotnej do Międzyzdrojów dopadła nas ulewa z burzą i nagle zrobiło się zimno. Temperatura spadła  o 15 stopni. W nocy rozszalał się sztorm.

Ostatni dzień wycieczki rozpoczęliśmy od zwiedzania Muzeum Przyrodniczego Wolińskiego Parku Narodowego. Z okazji Dnia Dziecka wstęp mieliśmy darmowy.

W Połczynie Zdroju zatrzymaliśmy się, aby pospacerować po urokliwym Parku Zdrojowym, kupić zdrowe pamiątki i zjeść obfity obiad.

Dzisiaj zostały nam już tylko wspomnienia i nadzieja, że zbliżające się wakacje dostarczą kolejnych turystycznych wrażeń.

WSZYSTKIM ŻYCZYMY UDANYCH I WSPANIAŁYCH WAKACJI!

Tekst: I. Wierzbicka

Zdjęcia: M. Stefaniak

Opracował: admin.

Odnośniki

Kalendarium

Brak wydarzeń w wybranym okresie