Urząd Miasta Chełmży

• fundusze europejskie

• Samorządowy Informator SMS

Treść strony

14 marca pojechaliśmy do Grudziądza, aby szkolić swoje umiejętności w turystycznych marszach na orientację. Uczestniczyliśmy w Pucharze EKOTONA – grudziądzkiego Klubu Imprez na Orientację.

Nasze drużyny startowały w kategoriach dla początkujących i bardziej zaawansowanych. Szkolenie przyszłych adeptów trudnej sztuki orientowania się w terenie odbyło się w iście wojskowym stylu. Instruktor Michał nie pozwalał nawet na moment wytchnienia. Żądał bezwzględnej uwagi, skupienia, intensywnego słuchania i obserwowania terenu oraz bezbłędnego czytania mapy. Każda drużyna musiała na trasie samodzielnie poprowadzić uczestników do kolejnych punktów kontrolnych. W czasie marszu dowiedzieliśmy się, jak liczyć parokroki, jak zamieniać skalę i czytać znaki topograficzne.

Na trasie nie zabrakło też kilku przyrodniczo – krajoznawczych ciekawostek. Patrzyliśmy na zarastające jezioro Tarpno, staliśmy na brzegu XV- wiecznego kanału Trynka, obejrzeliśmy  z zainteresowaniem jaz spiętrzający wodę, wędrowaliśmy po parku z pomnikowymi drzewami.

Po wędrówce nadszedł czas na odpoczynek i zjedzenie zapasów przywiezionych z domu w plecakach oraz wypicie herbaty.

Wyniki naszych orientacyjnych zmagań zostaną podane za kilka dni w internecie.

Tekst: I. Wierzbicka

Zdjęcia: M. Stefaniak

opracował: admin.

Odnośniki

Kalendarium

Brak wydarzeń w wybranym okresie