Urząd Miasta Chełmży

Treść strony

W POLSKICH PARKACH NARODOWYCH

- BIAŁOWIESKIM I BIEBRZAŃSKIM

Nasze SKKT zorganizowało trzydniową wycieczkę na Podlasie. W dniach 9 – 11 czerwca jeździliśmy po wschodnich rejonach naszego kraju. W Pułtusku spacerowaliśmy po najdłuższym w Europie (400 – metrowym) rynku i szukaliśmy ochłody pod oryginalną fontanną. Zwiedziliśmy również Muzeum Lat Szkolnych Prymasa Wyszyńskiego w Zuzeli. Po prawosławnej cerkwi w Hajnówce oprowadził nas ksiądz – batiuszka.

Białowieża powitała nas piękną słoneczną pogodą, jeszcze piękniejszym parkiem i bardzo nowoczesnym Muzeum Przyrodniczym Białowieskiego Parku Narodowego. Przez godzinę podziwialiśmy różnorodne ekosystemy najstarszego parku narodowego w Polsce. W Rezerwacie Pokazowym Żubrów prawie wszystkie zwierzęta ukryły się przed upałem. Ale żubronia – krzyżówkę żubra i bydła domowego – obejrzeliśmy bardzo dokładnie.

W Supraślu wielkie wrażenie zrobiła na nas niesamowita wystawa ikon. Mieliśmy także okazję spróbować cudownej wody ze źródełka w sanktuarium Święta Woda pod Białymstokiem. W Białymstoku spodobał nam się pałac Branickich i geometryczny park.

W największym polskim parku narodowym – Biebrzańskim – emocji co niemiara. Tu torfowisko wysokie, a tam niskie, maleńka owadożerna rosiczka, ważka susząca skrzydła kładki nad bagnami, komary i resztki Twierdzy Osowiec. Nie wiadomo w którą stronę patrzeć. A jeszcze na dokładkę dwa noclegi z kolegami i koleżankami ( w Białymstoku schronisko tragiczne) oraz mnóstwo okazji do wydania wszystkich pieniędzy. I jak tu nie jeździć na wycieczki.

Tekst: I. Wierzbicka

Zdjęcia: M. Stefaniak

Kalendarium

Brak wydarzeń w wybranym okresie