Urząd Miasta Chełmży

• obiekt Flash - półmaraton 2017

Treść strony

WŚRÓD LASÓW, JEZIOR I PAGÓRKÓW GÓRZNA

Sobota, 17 maja, przywitała nas słoneczną, upalną pogodą. SKKT (tym razem głównie młodsi członkowie – klasy II – IV) pojechało autokarem do Górzna, jednego z mniejszych miast naszego województwa. W mieście czekała na nas pani przewodnik. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Ośrodka Edukacji Ekologicznej „Wilga”. Tam mogliśmy posłuchać wyczerpujących informacji o Górznieńsko – Lidzbarskim Parku Krajobrazowym. Na ścianach wisiały mapy, kolorowe  zdjęcia lotnicze i przyrodnicze ukazujące piękno tego parku. W sali konferencyjnej mogliśmy przyjrzeć się z bliska okazom roślin i zwierząt żyjących na tym terenie. Pani przewodnik opowiadała ciekawostki z życia zwierząt, pokazała piękną panoramę okolicy ze wzgórza Bocieniec. Zaprowadziła nas też do rezerwatu leśnego „Szumny Zdrój”, gdzie po raz pierwszy oglądaliśmy kwitnący czosnek niedźwiedzi i nisze źródliskowe z sączącą się nieustannie wodą. W czasie spaceru uczyliśmy się również rozpoznawać typy lasów i drzewa rosnące w rezerwacie. Naszej wędrówce towarzyszyły śpiewy ptaków i, niestety, roje kąśliwych komarów.

Spacer wyostrzył nasze apetyty. Zaspokoiliśmy je, jedząc pyszny obiad w gospodarstwie agroturystycznym. Po obiedzie obejrzeliśmy jeszcze potężny młyn wodny i figurę Chrystusa na wyspie, na jeziorze Wapionka. W czasie całej wycieczki mieliśmy okazję podziwiać piękne krajobrazy z jeziorami, zielonymi lasami, polami, potężnymi wzgórzami i płynącymi szybko strumieniami. Mieliśmy wrażenie, że jesteśmy, gdzieś w górach.

Tekst: I. Wierzbicka

Zdjęcia: M. Stefaniak

opracował: admin.

Odnośniki

Kalendarium

Brak wydarzeń w wybranym okresie