Urząd Miasta Chełmży

• Samorządowy Informator SMS

Treść strony

NASZA SZKOŁA NA GÓRSKIM SZLAKU

Rozpoczął się okres szkolnych wycieczek. W dniach 7 – 9 maja nasi uczniowie (głównie klasy V a i VI c). wyruszyli na krajoznawcze poznawanie najniższych gór Polski – Gór Świętokrzyskich.

Wyprawę rozpoczęliśmy od krótkiego spaceru w ruinach huty w Samsonowie; obejrzeliśmy też dokładnie, w jakiej kondycji znajduje się słynny dąb Bartek. W stolicy województwa świętokrzyskiego – Kielcach – zwiedzaliśmy rezerwaty geologiczne (Ślichowice, Karczówkę i Kadzielnię) i handlowy deptak – ulicę Sienkiewicza. Wiele emocji wzbudziła lekcja w egzotarium żywych gadów. Większość z nas po raz pierwszy dotykała jaszczurek i węży, niektórzy odważyli się na noszenie na szyi żywych boa dusicieli. Mieliśmy też okazję podziwiać piękną szatę naciekową w jaskini Raj. Wdrapaliśmy się na górę z ruinami zamku w Chęcinach. Zdobyliśmy Łysą Górę (595 m n.p.m.) , na której czekały na nas mumie zakonników i księcia Jeremiego Wiśniowieckiego oraz wielkie głazowiska kwarcytowe zwane gołoborzami. Ostatni dzień wycieczki spędziliśmy w Bałtowskim Parku Jurajskim wśród makiet mezozoicznych gadów i na safari wśród zwierząt z różnych kontynentów. Na zakończenie zeszliśmy do neolitycznych kopalni krzemienia pasiastego w Krzemionkach Opatowskich. Wiele wrażeń pozostawiły w nas noclegi – z dala od domu, w nie swoich łóżkach i w towarzystwie rówieśników. No i nieograniczone możliwości ciągłego kupowania pamiątek. Szkoda tylko, że w pewnym momencie zaczęło brakować pieniędzy. Wszystkim naszym uczniom, kolegom i koleżankom życzymy tak udanych wyjazdów.

Tekst: I. Wierzbicka

Zdjęcia: M. Stefaniak

opracował: admin.

Odnośniki

Kalendarium

Brak wydarzeń w wybranym okresie